Cerpen Bersiri : Hey,You! Jangan Sentuh Aku! -Bab 4!!

,12:23 | 2 Comment
 
 

First of all, i wanna say sorry kalau2 ade yang menunggu sambungan cerpen ni,,. (kalau ade laa.. ) kalau takde pon takpe.. hehe. 
sory sebab baru update sambungannye.. harap korang paham. tahun ni saya exam SPM.. so, mase tersangat mencemburui ., Insya Allah kalau ade kelapangan, sambungannya akan menyusul dengan segera.,
enjoy this~!


BAB 4.



Dato' Zainal berjalan beriringan bersama Dato' Hisyam ketika keluar dari bilik mesyuarat lewat petang itu. Masing-masing kelihatan ceria. Irham yang sedari tadi menunggu ayahnya cuba memasang telinga untuk mendengar perbualan mereka. Ketika itu, dia berada disebalik pintu masuk pantri pejabat. Dato' Hisyam tiba-tiba berhenti lalu menepuk-nepuk belakang Dato' Zainal.

"Saya harap kita boleh bekerjasama dengan baik dalam projek besar macam ni. Jangan hampakan saya." Ucap Dato' Hisyam seraya tersenyum. Sinis.

"Err... ya, Dato'! Terima kasih sebab percayakan saya. Insya Allah, saya takkan kecewakan Dato'," Balas Dato' Zainal pula. Walaupun kedua-duanya berpangkat Dato' , Dato' Zainal tahu, Dato' Hisyam mempunyai pengaruh yang lebih besar daripadanya.

Dato' Hisyam mengangguk-angguk kecil, kemudian berlalu dari situ, meninggalkan Dato' Zainal yang masih tertunduk kepalanya. Selang sesaat, Dato' Zainal mula mengangkat kaki, mahu beredar dari situ.

"Papa!" Laungan Irham dari muka pintu pantri menghentikan langkah Dato' Zainal. Teragak-agak Dato' Zainal berpaling ke arah Irham yang sedang bersandar di dinding berdekatan pintu masuk pantri itu. Namun, dipaksa juga mulutnya untuk tersenyum.

"Eh, Irham! Papa ingat Irham tunggu kat tempat parkir."

"Kenapa? Papa tak nak Irham tahu apa yang Papa cakap dengan Dato' Hisyam?" Irham bersuara tegas, namun masih dalam nada yang rendah. Dia tidak mahu seluruh isi pejabat menganggapnya sedang bertengkar dengan ayah kandungnya sendiri.

Dia kemudiannya terus melangkah laju menuju ke tempat parkir kereta. Dato' Zainal segera membuntuti Irham dengan agak tercungap-cungap. Namun, kaki panjang milik Irham dengan mudah dapat mengalahkan kaki tua milik Dato' Zainal. Setibanya di kereta, Irham menghidupkan enjin dan bersedia untuk memecut. Walaubagaimanapun, dia masih ingat akan ayahnya. Dia datang ke situ juga atas permintaan ayahnya sendiri, kerana kereta milik Dato' Zainal terpaksa dihantar ke bengkel seminggu yang lalu.

Usai Dato' Zainal melabuhkan punggungnya di atas kusyen kereta, Irham menekan pedal minyak kereta sekuat mungkin sehingga menyebabkan Dato' Zainal sedikit terkejut dan tersentak.
Klik sini untuk sambung baca cerpen ini...

                                                                                 Go to Part 5>

Untuk senarai penuh BAB-BAB dalam CerPen  ni, sila Klik di >SINI<

2 comments:

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...