SpotCheck?? Alamak! Aku Bawak Pendrive!!!

,13:59 | 2 Comment

 

 
3 /2 2013.

sebelum aku nak cakap ape2, aku nak bagitau. yup. sekolah aku tak bagi pelajar bawak pendrive.
actually, aku tak tau nak mula cerita dari mana . tapi , ape yang perlu aku tekankan kat sini, aku ni budak baek, ok! dari darjah satu saaaaampai la form 4, tak pernah nye aku kene panggil dengan cikgu disiplin.
tapi nampaknye... form 5 ni laen sikit, .. taon last la katekan.. kalau tak buat hal, tak best pulak, kan??

whoa.. whoa... nanty dulu! tu mesti korang dah pikir macam2 pasal aku , kan?
hey... plez, ok! aku ni budak baek tau... tadi, mase prefect tu masuk je class, aku terus pegi cakap,
"eh, (saya) bawak pendrive ni. sebab ade presentation hari ni ...  camne??"
"um.. kene ambek (rampas) dulu la. pastu, pegi la bercakap dengan cikgu ." (dengan kata laen, "pegi la berdebat ngan cikgu, or bunuh diri jer!" )

>>giler aku nak pegi cakap ngan cikgu! tempah maut namenye tuh!!! pastu, prefect tu suruh letak je pendrive atas meja, bajet2 lepas ni diorang tetibe jumpe pendrive kat meja aku, pastu kene rampas. what the heck??!!! aku punye la baek, pegi bagitau dengan ikhlas hati and penuh kejujuran, tapi diorang nak buat camtu kat aku?? aku pun terus amek pendrive tu letak dalam poket baju aku.

then, spot check dimulakan dengan menyelongkar meja and periksa uniform sekolah. tau tak?? prefect yang check aku tu, dia tak jumpe pon pendrive yg aku letak dalam poket!!! aduh... vodohnye aku.. kalau la tadi aku tak cakap ngan prefect yang lagi satu pasal pendrive tu, mesti die tak panggil aku lepas spot check tu selesai. sebab aku bajet mesti la prefect yang check aku tu nak check satu- persatu ape yang ade dalam poket.. rupe nye tak pon.!!!! aduh.. satu kesilapan yang tidak disengajakan kat situ, ok !

lepas selesai spotcheck tu, aku kene panggil datang tempat duduk. lihatlah kevodohan prefect itu. die pegi cari pendrive tu dalam beg duet aku. haha. padan muke. then, bile dah ditanye, aku ni jenis yang tak reti menipu. aku pun terangkan la kat diorang. punye la lame duduk bla. bla. bla. padahal prefect tu kenal aku kot.. sekelas mase form3 .. die pun tau aku ni kategori budak baek. and sendiri paham yang ustaz aku punye pasal la, aku bawak pendrive. huh! then, die suruh rampas, pastu pegi cakap ngan cikgu disiplin yang paling digeruni kat sekolah aku, tau!!!!! giler tak giler!

tapi Allah itu Maha Adil. Dia tau aku tak bersalah. terus dia hantarkan orang untuk membantu aku yang sudah membuntu.  siapa?? she's my heroin.. heeheee.. kebetulan, ketua pelajar taon ni, budak kelas aku. die pon tau pasal hal ni. and ade budak kelas aku lain, yang back up aku jugak.

ketua pelajar tu pun prefect jugak laa.. die pun tau peraturan.. tapi takde la demand sangat macam prefect 'tu' .. memang aku sokong 100% la, die jadi K.P. taon ni!!! hehehe...

die pon tanya aku, " bawak pendrive?? " angguk. "presentation B.Arab ?" angguk lagi. then, die terus cakap kat prefect2 yang demand tu, "bagi kat die (aku) balik pendrive tu,. sekarang ni, die (aku) budak kelas aku.. biar aku yang cakap ngan cikgu. " wahh.. mase tu aku rase cam nak bagi tepukan gemuruh sambil tabur kertas warna-warni kat die.. kalau boleh nak bagi medal ngan sejambak bunga roses macam miss malaysia dapat tuuu... haha., punye la tanggungjawab, die tu!!!

aku pun ikut je die yang terus laju masuk dalam bilik disiplin. dalam 15minit menunggu, die pun datang kat aku and aku tanye die pasal hal aku. die jawab ape, tau? " pendrive dah ade kat kau, kan?" angguk. "ok. beres dah. boleh masuk kelas. " aku pun tanye lagi untuk kepastian , " takde ape dah ni??" dia cakap :"beres dah......" . . . . . wahhh.. syukur aku panjatkan kehadrat Ilahi. tu pun nasib baek K.P. yang pegi cakap ngan cikgu. baru cikgu terima alasan die. kalau aku?? huh! cikgu pandang sebelah mate je! pastu mesti tak pakai alasan aku.

tapi kan... belum habis lagi . ni pun aku tengah stress lagi pasal tadi, tau! mencemar duli aku sungguh mase aku masuk dalam bilik disiplin tu bersama2 pelajar2 laen yang memang membuat kesalahan disiplin. dah la mase tu cikgu ramai giler. tengah ade jamuan. aduuuhh.. ustaz B.A aku pun ade!! mau je aku panggil ustaz tu, suruh explain kat cikgu disiplin! sakit hati betol!!

sebelum tulis post ni pun, aku terpaksa maen game naruto mugen dulu sebab nak sejukkan hati. pastu tengok video mase UNIC datang sekolah aku dulu. dengar je lagu2 diorang, sejuk hati aku... hehe. kalau tak, jawabnye hancur la keyboard ni sebelum sempat post ni selesai ditulis.

ok. da conclusion is.. :
bagi aku laa..

60% adalah salah ustaz aku. ye laa.. dah tau sekolah aku ni strict giler, pastu die suruh lagi buat presentation gune microsoft powerpoint semua.. siap kene bawak pendrive lagi. macam la aku ni budak universiti. kalau budak U pun, dapat markah, tau! aku, dapat ape?? dapat pegi bilik disiplin ade laa!!

30% salah prefect yang demand tak tentu pasal tu. halakan je la ooii... aku ni , punye la baek, nak pegi cakap kat hang. tapi hangpa semua buat aku lagu ni!! memang sah lepas ni aku tak jadi budak baek dah! logik ape? ye laa..dah aku jadi budak baek, kene pegi bilik disiplin. orang yang langgar peraturan lagi besar, tak kene pon. sebab ape? diorang pandai mengelak. sorokkan barang ape semua. nampak gaya lepas ni aku kene buat camtu jugak. what?? hangpa tak boleh salahkan aku naa.. sapa suruh hangpa layan aku lagu tu?
so, kepada prefect2 yang terasa demand sangat tu.. janganlah teruskan sifat mazmumah korang tu. korang tak tau, ape yang akan terjadi jika korang kekalkan sifat tu . . . budak baek macam aku ni pun boleh jadi lebih teruk dari budak jahat ,satu hari nanti, tauuw!!!!

10% lagi?? haaa.. yang ni, salah aku. tapi yang tak disengajakan la... kalau la aku buat macam budak jahat, and tak bagitau ape2 kat prefect tu, takde nye kene pegi bilik disiplin tu.. uurrghhh...!!!

kesimpulan seterusnya??

the major is kesalahan Ustaz. WELL.. ustaz tak bagitau pun, bile bawak pendrive tu kene bagi kat ustaz ke.. ape ke.. mane aku nak tau!!! pastu pulak, tak payah kot suruh budak2 ni buat presentation macam tu.. dah la keje sekolah laen banyak. takde makne nak ngadap laptop tu hah.. hurmm.. aku tengah marah lagi kat ustaz ni.. hish......!! tapi, 50% daripada 100% kesalahan ustaz aku dah maafkan. tinggal 50% je sekarang ni .ye laa.. orang kate, kalau nak hati tenang, kene maafkan orang , kan? tapi 50% lagi, aku belum sedia. hah ha.

so?? disebabkan rasa marah tu.. aku ade rancangan baek punyer.. hehehehehehe... hahahahahaaaaa.. (ketawa jahat)

urm.. actually presentation ari ni tak jadi. (nampak tak disitu.? satu lagi yang menimbulkan kemarahan aku)
so.. my plan is...
>minggu depan, tak payah bawak pendrive. biar 1 group aje yang present. kalau ustaz suruh group yang kedua, cakap je "pendrive tak bawak."

> minggu depan seterusnya : terpaksa bawak pendrive, takut ustaz denda. tapi, mase present, jangan cakap ape2. uruskan laptop and powerpoint je. biar partner yang laen tolong present. ok ape! aku punye letih ngadap laptop 2ari, nak siapkan benda tu,. takkan present pun nak suruh aku kot!!!
untuk lebih ekstrem, jangan tengok muke ustaz. buat donno je. mulut tu, jangan lupe muncungkan. buat muke sedih macam anak kucing peliharaan baru mati kene langgar lori depan rumah. kalau ustaz perli or puji ape2, jangan pedulik. kekalkan muke yang "tiada emosi"..
ok tak?? bagus tak aku punye plan?? hahahahaaaa.. plan terbaek punyer lah!!!

yang benar,
budak baek yang berubah menjadi jahat. :p

2 comments:

  1. aik,tak boleh bawak pendrive ke? pelik jugak erh.

    ReplyDelete
  2. @Tashyra Sha ha'ah..... memang tak boleh. as if benda tu satu kesalahan yg besar., huhu.. sekolah sy strict cket..

    ReplyDelete

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...