"6 sebab kenapa KPOP haram. "

,12:17 | Comment
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
  setelah lama aku menghilang. akhirnya aku muncul ..dengan tajuk yang mungkin bagi sesetengah orang tak masuk dek akal. jangan salah faham. tajuk ni bukan tajuk dari aku sendiri,. tapi yang aku baca dari website >INI< ... maybe ramai yang dah baca kot.. tapi aku hari ni baru berkesempatan untuk online. so, aku baru baca tadi.. and i think its a very good thing to share with u guys. when i know that banyak dikalangan follower-follower di blog aku ni minat KoreaPOP.. 
so, aku malas nak copy semua.. kalau yang berminat nak baca pasal isu KPOP ni, sila klik di link ini  >> 6 sebab kenapa KPOP haram <<
apa yang membuatkan aku nak tulis entry ni ialah bila aku tengok kat entry pasal kpop tu, ruangan tempat komen lagi panjang dan banyak dari entry! sekali bila aku scroll... amek kau! 233 komen. padahal selama ni aku selalu je baca entry-entry kat website tu.. tapi tak penah-penahnya aku tengok entri tu sume dapat komen sebanyak tuu.. ni, bila ulas pasal isu kpop jee... hummm.. tak leh nak cakap ape dahh..
korang... korang tak perlu la wey nak defend diri sendiri dengan benda yang salah. dosa tetap dosa. even kalau korang tak nak bertobat dan berubah, tak perlulah nak kecoh-kecoh cakap yang kpop tu tak haram.
and my opinion pasal entry ni?? yeah i'm totally agree with that . kenapa perlu aku menegakkan benang yang basah? kenapa perlu aku nafikan kebenaran yang hakiki? even aku layan lagu-lagu kpop walaupun tak banyak. even aku layan running man.. even aku layan drama-drama korea.
and kalau nak cakap dari sudut pandangan aku ... aku bukanlah peminat tegar kpop. layan sekadar layan. pernah jugak terjebak on the way nak minat salah sorang penyanyi kpop ni.. macam yang aku pernah cerita dulu.. tapi bila tengok MV dia, sejak tu la aku jadi benci. sebab?? hellllooo..! korang tak nampak ke tu besar gedabak dia punya tatto bentuk salib? tuu.. korang tak nampak ke dia bukak-bukak baju tayang badan? tak payah cari benda lain.. tak payah.. tu pun dah cukup untuk buat aku hilang minat pada retis-retis kpop ni.. 

and sekarang? aku masih dengar lagu korea. but lebih kepada lagu HIPHOP dan lagu biasa-biasa. bukan lagu POP. running man pun masih yeeaaahh.. like that lahh.. still struggling to avoid that useless show.  movie korea?? sebenarnya ade je yang bermanfaat dan takde kisskiss hughug sume tu. cume ... yang ada 1 dalam 5 juta kott.. thehehehee.. terus terang, overall movie and drama korea yang aku pernah tengok, memang ada scene kisskiss hughug bagai . tipulahh kalau ko cakap selalu tengok drama korea tapi tak pernah tengok kiss dan hug scene .. tipu lahh.. penipu besar ko nii....

dannn.. bagi aku.. korang-korang yang peminat kpop tegar ni ekcelli kebanyakannya budak budak mentah lagi. kebanyakan la. aku taktau le kalau ade makcik makcik umur 40-an pun jadi peminat tegar bigbang. but overall, memang budak sekolahh.. right?? bias kemain banyak.. tengok penyanyi depan laptop pun terkinja-kinja sambil jerit "oppaa..!oppaaaa!". kalau jumpa depan mata, aku takleh nak bayang wuu.. 
sebenarnya senang aje. korang just need time. aku sendiri penah melalui zaman-zaman budak jahiliah tahap cipan macam tu,.. so, aku paham sesangat. you guys need more time,, time to reflect yourself. aku penah dengar satu perumpamaan ni.. aku dah lupe sape yang bagitau aku.. dan dari sapa.. perumpamaan tu lebih kurang camni.. korang masa ni memang tak nampak apa yang korang lakukan tu. tak nampakkk langsung. macam bila korang letak jari korang dekattt gile dengan mata korang. kat atas batang hidung. haa.. nampak tak jari korang tu?? tapi bile korang letak jauh sikitt barulah nampakk.. the same goes to zaman budak jahiliyah korang tu. korang sedang berada dalam zaman tu. dekat sangat dengan zaman tu. so, korang takkan nampak. bila korang dah jauh sikittt. tak perlu tunggu tua. jauh sikit jerr.. mesti korang akan nampak  .. ya Allah.. betapa bodohnya aku dulu.. malu. yup. itu sudah semestinya,.. aku sendiri pernah laluinya. bile kenang balik masa lalu, rasa cam nak pi nyorok dalam gua. malu dengan diri sendiri. tak sanggup nak bayang kalau benda tu orang lain tau jugakk. 

and apa yang aku nak simpulkan disini... 
entah. aku tak tau nak cakap pe sebenarnya.. ,,,
semua dah tertulis dengan lengkap dalam entri di website Tarbiah Sentap tu..
satu je aku nak cakapp..
Once in a while, "SENTAPP" is compulsory.
 

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...