The End of Semester 3.

,11:02 | 2 Comment
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
  
Hari Selasa, 2 hari bulan 6, tahun 2015. Secara rasminya aku telah tamatkan final exam sem 3 aku dengan tak berapa boleh dikata cemerlang sangatlahh actually.. hahaha. Ni exam yang paling teruk kot penah aku hadapi seumur hidup aku kat UniSza ni.. tak dinafikan banyak cubaan dan ujian yang terkadang membuatkan aku rasa nak jatuh terduduk atas lantai hingga tak nak bangun-bangun lagi dahhh..

Tapi… bila memikirkan balik.. weyy.. baru sem 3 kot?? Tu pun kau dah rase nak tersembam bagai.. aku takleh bayang kalo ko masuk sem 5, 6 nanti weyy..
Ok. So, aku get up balik lah akhirnya..
And… that’s it! Akhirnya berjaya jugak habiskan final sem ni walaupun memang berjalan tak berapa nak lancar seperti yang dirancang. Huhuhuh… sebab?
Banyak buang masa!! Study week tak payah cakap ape lahh.. dalam sehari tu sentuh buku 30 minit je..  pastu duk melayan movie . tak pun bersembang dengan housemate sampai tak hengat duniaa.. bhahahahaa..

Masa tengah final pun same je.. seb baik exam banyak belah petang. So, pagi tu memang pulun habis la wa cakap luu. Ase nak meletop kepala hotak pun ade…

So, result pada sem ni memang takleh aku nak predict. Dah la carry mark pun tak berapa nak cun. Tambah lagi final yang ade subjek aku tak habis pun baca buku sebelom masuk peksa tu.. maen sebat aje ape yang aku sempat baca. Fuhh.. dean list?? 3.5 and above?? 
Humm.. jap aku nak kira bintang kat langit dulu. Kalau dah habis kira nanti baru aku boleh predict dapat ke tak dean list tuu..

Harapan aku memang tak tinggi sangat ah sem ni.. sebab takut kecundang. Hehehe..

Jadi, next  story..
What do I have for this 2 weeks semester break? Haa.. jangan terkezut bila aku tulis 2 weeks sebab cuti sem unisza memang “alahkenapasekejapsangatmakjemahoiii..”
That memang aku tak boleh nak buat pape.. kecuali kalo korang berani nak bersua muka dengan TNC . kahkahkahh..
Jadi I redha + redah aje lah mana yang mampu I buat sepanjang cuti ni..
Anyway, aku dah buat list dah pun makanan ape aku nak masak sepanjang cuti ni. Whahaha.. melampauuuww.. eh. U ape tahu! Kat unisza sane bukan boleh masak pun! 6 bulan kot  aku tunggu peluang ni.. 
Tapi sedih gile sebab kat rumah takde bahan-bahan nak memasak.. so, mission ditangguhkan. Tunggu aku gi shopping the ingredients dulu lahh.. hehe.

Plan B. (naseb baik ade .. hehe.. )
Ok. Plan B is BUKU. Yeahh.. I got a lottt of books to read.. seriously a lot. Daripada pembelian guna baucer buku sampailah buku-buku inggeris yang aku beli kata Big Bad Wolf yang diadakan kat UniSZA baru-baru ni… 
sumpah banyak hokeyyy…! 
ni biar aku kasik bukti..


Aku belom sempat baca sebab, baik aku baca buku pelajaran aku daripada mengadap buku-buku ni lepas tu kalau fail takdelah aku sibuk nak menyalahkan lecturer buat soalan susah, kedekut markah. Huahuahuaaa..

So, semalam aku dah mulakan plan B, dan aku berjaya habiskan sebijik setengah buku Diary Of a Wimpy Kid. Sebijik setengah tu maksudnya aku dah habiskan buku first jilid tu dan aku sambung lagi jilid kedua ‘The Rodrick Rule’ tapi tak sempat habis.. series tak boring weh baca buku ni!! Sempoi dan lain dari yang lain!!well, actually aku memang dah lama mencari buku ni sejak aku tengok film yang diadaptasi dari novel ni… hampir-hampir je aku nak beli buku ni kat bookstore masa dapat baucer itu hari…. Alhamdulillah mujur aku tak beli sebab sebijik buku tu dah rm 20++ kot..  beli kat Big Bad Wolf,dapat Box of Books hanya dengan harga rm 60 sahaja!! Oyeahh.. 

So, itu sahaja lah untuk ari ni. Aku nak pi sambung baca buku … ahh so boring kena tinggal bile Umi Abah pergi kenduri and I don’t want to follow them coz I don’t really like being in the car for a long time coz kalau lama sangat nanti perut masuk angin, rasa sebu, mual, nak muntah, nak gigit hidung orang sume ade. Kang tak pepasal aku buat long face kat kenduri orang. Spoil je mood nak berilaturrahim dengan sedara mara nanti.. huumm.. nak buat canne. Dah memang aku begini. Aku yang dulu masih yang sekarang… ohh.. 

 

2 comments:

  1. akak...klau yg dpt kos quran sunnah...ad kne hafal quran ke ap ke...bole terangkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang saya buat kaji selidik cara belajar setiap kos kat Unisza pun kan..hahaha... saya xtahu awak.. xambik kos tu.

      Delete

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...