I'm Rooting for Drama "Aku Pilih Kamu" !

,10:03 | Comment

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
 
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj8Qaerz2XOUkJjrX92_ELDBVqM1prUzxYtFRWB8F5JAvcnpYVu4S9SNNfImK8J7Ear3q8s7tqv4LRPDRncul8SGsjQRsQ5gVT4f3Hy932U4Jja3O3vk0LEJwKFdsx1PxrsgOD8dAtCd2ow/s1600/Aku+Pilih-Kamu-TV3.jpgalhamdulillah... aku masih diberi peluang untuk menconteng di blog ini untuk kali pertama pada tahun 2016 .. hihi.. last aku update blog bulan disember tahun lepas kutt.. hahaha.
by the way, arini tak tau kenapa aku bersuka cita nak cerita kat korang sume pasal satu drama yang aku baru habis marathon semalam. Tajuknya memang bagi aku agak cliche sikit "Aku Pilih Kamu". drama ni dibintangi oleh Hafidz Roshdi sebagai Rizman dan Dayana Roza sebagai Qasya. hohohooo.. ni baru start sem, boleh la buat perangai camni. kalau dah third week nanti jangan harap lah dapat peluang.. aku marathon 15 episod dalam masa 3 hari kut!! hahahha...

sebenarnya mase aku balik cuti sem aritu, aku tak layan pun cerita ni. tetibe mase hari episod akhir drama ni, kawan aku pesan kat aku suruh tengok sebab cite ni best katanya.. aku pun tengok je la walaupun tak tahu hujung pangkal sebab tak pernah tengok satu episod pun sebelum ni. tapi malangya, aku tak sempat tengok sampai pengakhiran episod ni sebab Umi tetibe panggil mintak tolong taipkan kertas kerja dalam laptop. hum.. takde rezeki..
so, balik je ke unisza, hidup aku yang dipenuhi kebosanan setiap masa membuatkan aku teringat nak tonton drama ni. mula-mula tu aku download satu episod jee.. saje nak try test tengok , best ke tidaak... dan lepas je tengok episod pertama, terus aku download episod-episod seterusnya sebab tak shabar nak tahu kisah dia selanjutnyaa.. hahah..


dan bukan calang-calang drama Melayu aku boleh marathon sampai 5 episod satu hari okeyy.. aku pernah tengok banyak drama Melayu. ada yang aku follow. ada yang tak berapa nak follow. ada yang aku memang tak mau follow. dan ada yang memang aku minat gile-gile! dan drama ni termasuk dalam ketegori 'aku minat gile-gile!' 

kenapa?? sebab bagi aku, hidup ni tak semestinya kena all the time happening dan cheerful semata-mata. kengkadang kite kena titiskan airmata jugakk.. untuk jadi penyeri dalam kehidupan kita. huuu.. ape aku merapu nihh?? haha.

okey.. meh aku cerita ape sebab aku minat cerita ni.
ya. pada dasarnya kalau korang tengok sinopsis cerita ni secara umum, ringkasannya mudah sahaja. ada sorang perempuan kena kahwin paksa. then gaduh-gaduh dengan suami dia. kemudian akhirnya berbaik and they live happily ever after.

tapi! apa keistimewaan yang buatkan aku jatuh hati dengan drama ni? ok, selain hero dia hensem, (ahaks.!) drama ni juga ada jalan cerita yang menarik.
satu, ialah si heroin tu ialah anak angkat kepada ayah si Hero. dan diorang memang dah duduk serumah sejak dari kecik lagi.

kedua, cerita ni ade elemen kekeluargaan. aku ni. yes, aku. aku memang suke drama yang mengetengahkan elemen family dan friendship. dalam drama ni, ade jugak elemen friendship, tapi yang lebih ditonjolkan ialah pasal keluarga. disebabkan harta, keluarga sendiri berpecah belah.
salah satu part yang buatkan aku menitis air mata ialah bile Qasya bersatu balik dengan family kandung die. lakonan Siti Elizad sebagai Nadiya siries memang mantap ah! aku nengok muke dia je terus rase nak nangis. bile die peluk Qasya, memang terus berjurai air mata lah aku! ready dengan tisu eh kalau nak tengok part nih! heheh..

dan ketiga, yang ni kalu aku salah tolong betulkan eh.. tapi sepanjang yang aku ingat la pasal drama ni, memang jarang sangat atau boleh kata hampir tak ada scene yang melibatkan sentuhan antara lelaki dan perempuan. kalau ade pun, seingat aku,... umm.. part Farouk tolak Qasya mase nak halau die. pastu Farouk lempang Qasya. Rizman lempang Qasya. .... dann... tu je kut yang aku ingat. oh ye. banyak kali betul Qasya kena lempang dalam citer ni yer.. hahaha..
even Qasya dan Rizman dah kahwin masa episod 4 drama ni , tapi sampai episod last, scene Rizman lempang Qasya tu je seingat aku yang ade.. tu pun takkan la die lempang betul-betul kan..

Itu memang aku kasi tabik kat pengarah Zul Huzaimy! cume satu je lahh.. heroinnye tak pakai tudung.. well I guess memang jarang kut heroin drama pakai tudung kecuali kalau cerita yang adaptasi dari novel.. kannn??? tapi usaha mereka untuk menjayakan drama ni tanpa adegan-adegan yang tak sesuai ditonton oleh bebudak umur 13 tahun memang boleh dipuji jugak lah.. at least mereka tak de lah hidup dalam dunia khayalan bahawasanya bile kahwin, dapat suami romantik, tetiap hari buat surprise, kalau merajuk kena pujuk, and so on, so on.

sebab aku dah meluat dengan scene-scene macam tu lah, aku menyimpang pulak ke arah drama yang macam ni tau! dulu boleh lahh.. masa budak hingusan dulu, baru lepas SPM boleh la aku nak baca novel dan tengok drama macam tu. sekarang aku budak Universiti hokeyy.. kasi naik taraf sikitt.. memang tak ah aku nak jatuh ke lembah imaginasi bebudak tak cukup umur macam tu. hahahha..

and! walaupun drama ni takde scene heroin merajuk and hero pujuk, lepastu hero pulak merajuk and heroin malas nak pujuk, kemudian mereka bergaduh besar sebab last sekali dua-dua malas nak pujuk,.. drama ni tetap membuatkan aku tersengih-sengih sorang diri mase Rizman dah mula berbaik-baik dengan Qasya. dari guna 'Aku.Engkau' sampailah 'Saya.Awak' dan pada episod akhirnya 'Sayang' ,.. hahahhaaa.

dan tahniah diucapkan pada pelakon-pelakon drama ni (takyah nak bagi ucapan tahniah sangat la syah, macam lah diorang akan bace entry ko ni hahh) atas lakonan korang yang penuh penghayatan tu.

Walaupun Adam merupakan seorang boyfriend, abang dan anak yang baik, patuh, sweet dan caring,,  tapi aku tetap suke Rizman sebab Rizman garang macam angsa yang tak tentu pasal nak kejar dan patuk orang. hahahaa..(kfine. tak lawak.)
pemilihan pelakon memang terbaik ahh.. memang sesuai tiga beradik tu.. yang bongsu paling pendek. kahkahkahh..(amboi sedap ko mengutuk eh, syah)




ape-ape pun, OST drama ni memang best. !! aku tak kenal sebenarnya sapekah gerangan Ippo Hafiz ni, tapi first time aku dengar lagu dia tajuk 'Hidayahmu' dalam fon aku yang aku taktau datang dari celah mana sebab seingat aku tak pernah download, tapi terus aku boleh suke lagu tu! dan bile dengar lagu OST drama ni, memang aku terus teringatkan die. mase tu aku tak tau lagi yang memang die penyanyi lagu OST ni,, dan semalam bila aku search, memang betul lah die!! wahh. suare die memang unik dowh.. sebab aku boleh cam  dengan senang .. tak ramai penyanyi yang aku boleh ingat suara die hanya dari sebijik lagu.

 

lastly, aku nak pesan, kalau korang ada pasang impian untuk keluar dari kepompong dunia khayalan novel romantik komedi, boleh la try usha drama ni kat YouTube ataupun boleh jugak tengok kat website ni : Tonton Aku Pilih Kamu
selamat menonton !! tata..

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...