CerPen Bersiri "Hey,you! Jangan Sentuh Aku! " -BAB 2!

,16:21 | Comment
 
 
 
Maaf atas keterlewatan meng'update' episod baru untuk cerpen bersiri ni...
(hehehee..macam lah ade orang yg tunggu cerpen aku ni!)
ok lah,ni episod2 untuk cerpen ni. untuk bace episod pertama, sila lawat page 'Cerpen Bersiri'..
Bab 2


“Hish! Bengang betul aku! Kalau ikutkan hati,dah lama aku karate mamat tak sedar diri tu!” Humaira’ masih belum dapat menyejukkan hatinya walaupun sudah menghabiskan segelas nescafe ais di kafeteria tadi. Kakinya dihentak-hentak pada lantai rumahnya yang tidak bersalah itu. Pintu juga tidak terlepas daripada hukuman. Ia dihempas sekuat hati. Mujurlah rumah itu diperbuat daripada simen,kalau tidak sudah lama ia runtuh dek hentakan kaki Humaira’.

Dia segera merapati sofa di ruang tamu lalu duduk dengan perasaan marah. Dia tahu,jika seseorang itu sedang marah dan ia sedang berdiri,maka hendaklah ia duduk untuk meredakan marahnya.

“Astaghfirullah al azim..astaghfirullah..astaghfirullah....” Humaira’ lantas beristighfar beberapa kali. Dia mahu menghapuskan rasa marah itu. Seketika kemudian,mukanya yang merah mula berubah ke warna yang asal.

“Assalamualaikum...” suara rakan-rakan Humaira’ mencecah gegendang telinganya.

“Waalalikumussalam...”  Humaira’ terpaksa menjawab dalam keadaan marahnya yang ditahan-tahan daripada keluar. Kalau tidak,mahu sahaja rasanya dia mencekik rakan-rakannya yang langsung tidak bersalah itu.

“Eh,bukan ke kau kata kau balik lewat petang ni?” Sarah bertanya dengan wajah yang kehairanan.

“A’ah la.. Awal pulak kau sampai rumah? Ni baru pukul 3 setengah?!” Alya kemudiannya menambah lagi perencah kepada soalan yang belum berjawab itu.

Humaira’ yang sedari tadi cuba untuk melupakan kejadian yang menaikkan suhu mukanya segera melepaskan keluhan yang berat. Perlukah dia me’rewind’ kembali peristiwa yang berlaku tadi?? Peristiwa yang hanya akan membuatkan dia rasa ingin menangis sekuat hati itu?

Klik untuk sambung baca cerpen ini...

untuk SENARAI PENUH BAB-BAB DALAM CERPEN INI , BOLEH KLIK DI >SINI<

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...