Soalan Exam ''TAK JADI BOCOR''.

,21:48 | 2 Comment

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjBshkGJe5ETSexJI38dxdNUwhBm2cqeJqNLBiv-VQXYO0yRnMvtlygAnbRRVISNTN-bpRhEtNOyr7PBP_ZBbE5N_NBIdPihEgyfFqWezrIu_DXuf6H73xqDJ2OIYZH0QQPF1fz2FVBELQ/s1600/exam_photo.jpg
 
Assalamualaikum...


Kisah yang sangat melucukan berlaku kat sekolah aku tadi. Sekarang ni ekcelli pelajar2 form5 sekolah aku sedang menempuhi ujian pengesanan Mac, termasuklah aku sekali. Nak dijadikan cerita, tadi exam Kimia tau! Tau2 je la kan, camne rupe makhluq bernama 'Chemistry' itu.. So scary that I can't look at it at all or I will faint. Huhu.
So, dipendekkan cerita, ni last minute punye masa. Hampir sepuluh minit sebelum exam bermula. Tetibe kawan aku yg tengah buat latihan dalam buku tanye kawan sebelah aku satu soalan pengiraan jisim bahan kimia ape ntah. Tapi kawan aku tu pun takleh jawab gak. Tanye aku?? Ohh.. Memang tak la kan.....

Then, kawan aku suggest kat kawan aku yg buat latihan tu supaya pi tanye 'someone' yg pakar kimia dalam kelas diorang sebelum terlambat. Aku masih stay kat situ mase diorang pi kat kelas diorang tu. A minute later, aku pun cadang nak pi kelas jugak sebab exam dah nak start dah. In my journey tu, aku nampak diorang tengah bincang soalan ngan orang lain kat depan pintu kelas. “Aku pun nak menyibuk jugak lah!” Huhu..

And that's when it happens. Tetibe je  datang someone berlari2 anak and terus terkam buku latihan tu. Dia cakap tadi die nampak cikgu bawak kertas exam kimia, and it looks like soalan2 dalam buku tu. Eh?? What? Bia betik?Kebetulan ramai pulak yg terdengar kata2 die tu. So, kalut seketika and ramai la yg datang berkerumun kat situ.. Kawan aku yg tadinya nk bincang soalan tu jadi terpinga2 plus geram. Ye la. Orang nak tanye soalan, die pi terkam nak hafal jawapan. .. .. Ish3.. ''A.A.B.D.C.A.B.'' haha. Lebih kurang gitu la bunyik yg  riuh kedengaran at that time. 

Then, akhirnya cikgu yang jadi pengawas exam pun datang la nak agihkan kertas. 'someone' yg cakap die ternampak kertas exam tadi tu pun, intai kertas exam di tangan cikgu dengan bergayanya sampai hampir tertiarap ( haha.hiperbola.) tanpa pengetahuan cikgu. Pastu dengan selamba die bangun and cakap '' bukan laa... Tak sama......''

maka semua yang berada disitu melepaskan keluhan panjang ... Huhu. Including aku!




enjoy this!! 
''Ya Hanana'' by UNIC!!! hehe




2 comments:

  1. ha3.. semua cuakk.. kelakar lea.. yelea.. mesti lea cuak kan.. risau x leh jawap sbb masing2 lum jumpa jawapannya.. hee.. good luck..

    done singgaH N KOMEN, DH FOLLOW SEKALI.. =)

    http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/jom-main-kelik2-nak-u-kelik-i-i-kelik-u.html?showComment=1363659132255#c3098913475124919176

    ReplyDelete
  2. @tenku butang hehe.. memang cuak. sangat2.

    ReplyDelete

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...