Gara-gara Terlepas Bas!!

,21:18 | Comment
 
 
 
Ok. semuanya kerana aku terlepas bas!!! Tu pun  sebab aku pegi kedai buku Pustaka Seri Intan , nak beli pen and stationery untuk sekolah.. 15 minit je! 15 minit, je taaw!!
dan kehidupan aku berubah kerana 15minit tu!!

pukul 5:15 minit petang, bile aku and kawan aku sampai kat stesen bas tu, memang bas dah pergi dah. takde harapan. at first, aku ajak kawan aku balik jalan kaki tau! alaaa.. 7 km je kot..haha . giler.

ekcelli memang aku gurau ajer.. so, pikir punyer pikir, kitorang decide nak cari teksi. tapi , mase ni la pulak teksi takde!! eh, biase kalau time macam tu, berlambak jer kot kereta merah tu!!

then?? 

aku terus tarik kawan aku tuh sebab malas nak dengar pakcik teksi tu membebel ntah paper ntah. dah la orang tengah bengang, dia pulak 'bla,bla,bla' je tau..haha. sory pakcik. 

nak tau kitorang pegi mane lepas tu? kitorang patah balik ke sekolah sebab nak pi cari public phones, and call sape2, suruh datang ambek. tapi bile kawan aku call mak die, setelah tujuh belas kali call, baru ade orang jawab.. and the result is?? takde orang nak datang ambek....!!! hah! mase tu memang rase nak lari laju-laju pegi atas padang sekolah and berguling puas-puas atas rumput... hahahaahaaaa.. tapi nanty kang orang cakap sewel tak pepasal pulak. hehe.

so?? aku pun tunggulah kawan aku semayang asar dulu.. sampai la pukul 6:15 minit petang lebih kurang.. kitorang pon patah balik pergi stesen bas.. jauh korang tau!! bukan dekat! mase nak sampai tu, memang rase urat kaki aku cam nak putus, okeyh! haha (hiperbola)..

pastu, kitorang tunggu la bas dengan sakit kaki, sakit belakang, sakit pinggang, sakit haty, and so on lah! memang sumer sakit, tau! bile nampak kelibat bas bernombor 39, barulah lega sikit haty aku. pukul berapa?? 6:40 , ok! akhirnya, bas bertolak and aku turun dari bas tepat jam 7:21 . pastu terpaksa jalan kaki before sampai umah. seriusly, sangat ohsem! dengan suasana yang sunyi sambil ditemani bunyik burung yang sangat seram .. tapi nasib baek ade 2,3 buah motor yang lalu nak pergi masjid. fuhh.. cepat-cepat aku jalan sampai la dekat kedai runcit dekat umah aku, baru boleh jalan rilex sikit. 

so, that's my story. sekarang ni pun belum hilang lagi rase letih and penat and lelah + capek bangetttt....!!!
what's the moral?? ok, at least, hary ni aku dapat la jugak bakar lemak 5kg. haha. (aku tipu). also, aku dah berjaya menyahut seruan Kementerian Kesihatan untuk berjalan 10 000 langkah sehari!!! hahahaaaaa.. padahal sampai umah terus melantak nasi 1pinggan. 1pinggan je ok!

Moral Of The Story : Jangan lupe siapkan Homewerk , tauw!!! hehe

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...