Bila LELAKI buat TUTORIAL TUDUNG...

,18:12 | Comment
Assalamualaikum..
Haiih.. Kau Pun Dah Start Usha Tutorial Tudung ke, Cik Isya oii?
Yup! tadi baru start usha. tu baru yang dalam bentuk video.. belum tengok yang dalam bentuk gambar.. memang berlambak!

kebanyakan tutorial tu dari para WANITA. well.. dah name pon tutorial TUDUNG, kan? mesti la POMPUAN yang buat.

antaranya macam kat bawah ni hah..






 ni kalau yang simple .. nak yang rumit sikit, kat bawah ni...

 

 but! have U ever thought... Kalau LELAKI yang buat TUTORIAL TUDUNG, macamana ekk?
haaa..nak tengok? 
"nak!nak!nak!"
 so, apelagi? jom! tengok video kat bawah ni...







haaa... amacam? mane lagi best? ekcelli aku dah pernah share video ni kat post aku sebelum ni. tu pun kalau korang pernah tengok la..

so? ape reaksi anda? video ni memang kelakar. tapi jangan tengok semata-mata sebagai bahan lawak. cuba masukkan dalam hati tu sikit.

bile

LELAKI
sendiri dah cakap pasal aurat

PEREMPUAN,
  korang memang tak rasa APA-APA ker??

and the best part dalam video ni ..
minit 3:07 until 3:15 (kot)..
tau ape MrTheAllShared cakap pasal 'bonggol'??

"pelik, tau tak? dah macam alien dah aku tengok. bla..bla..bla..(undescribable words.hehe.) eeii..mengarut lah! "

so, aku harap lepas ni korang pertimbangkanlah ape yang MrTheAllShared cakap dalam video ni sebagai wakil kepada pihak LELAKI.. nak pakai tudung tu, tolong beringat la sikit, kita sedang bawa nama ISLAM . mana-mana kita pergi pun, bila orang asing tengok kita, dia bukan sekadar melihat 'kita' .. tapi dia melihat 'ISLAM' ..

simple. cuba bayangkan korang pakai tudung, tapi nampak rambut kat depan, tak tutup dada.. and so on. bila non-muslim tengok, apa yang diorang pikir pasal ISLAM?
"Laa.. ni je ke ISLAM yang orang duk agung-agungkan sangat tu? elleeehh.. aku tengok same je macam aku. pakai tudung pun nampak jugak rambut. dada pun tak reti nak tutup. "

cuba korang bayangkan lagi.. kalau la masa tu sebenarnya dia dah tertarik nak belajar tentang Islam, korang agak-agak, lepas tu, masih ada ke minatnya terhadap ISLAM?

that's all for this entry. kalau aku nak cakap semua sekaligus, memang tak habis. so.. stay tune! doakan aku agar tetap dengan jalan ini.. aku pun doakan korang agar dipermudah urusan yang baik-baik.
Berubah . Sebelum. Terlambat.

lastly, lets enjoy this video!



 

remember, its never too late to put up YOUR TENT ..!  

wassalamualaikum..!

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...