YOU!!! You Yang Komen Entri I Hari Tu, Kan?! Baik Ngaku!

,20:15 | Comment
Assalamualaikum...
 
 
 Yes. If someone ade terase dengan tajuk entri aku kali ni, sila angkat tangan. Tak cukup... Tak cukup... Nak lebih gempak? Awak boleh tengok saya reply komen awak hari tu . Klik >SINI<
 
untuk yang tak tahu ape yang aku tengah cakap ni,.. (sebelum tu, nak mintak maaf kalau korang rase perkataan 'aku' dan 'korang' agak kasar.. It just that.. I prefer to use that word daripada membahasakan diri aku dengan name aku. B'coz .. I don't know, but it sounds a bit of  'Gediks' disitu,ok!)
 
 So, back to the point..
Ekcelli entri ni bukanlah mahu memalukan sesiapa or nak aim kat mane2 individu. Tapi kalau ade sape yang terasa tuh, nak buat macamana, kan?

So, ape masalah yang besar sangat tu , sampai kau buat entri ni, cik Isya, ooii??
Hek elleeehh...aku komen macam tu pun, siap nak buat entri bagai lagi! Nak cari gaduh ke,hah?

Haa..!! Tu la pasal. Aku takde la nak marah-marah or membebel tak tentu pasal kat sini. Bukan jugak berniat mahu memperbesarkan masalah yang sedia ada.

But. Even bagi korang masalah tu kecik, tapi bagi aku, ia agak besar.

Alaahhh... Nampak sangat kau tu tak penah kena bash,kan? Normal la wey.. Dalam dunia blog ni, mane ade orang yang tak kena macam tu?
 
 
 Yes. Aku tahu hakikat tuh. Tapi mengenai entri aku yang mendapat komen yang agak pedas tu.. I really really very care about it. nasib blog aku ni readers ciput je. Kalau ramai? Mesti la ramai jugak yang nak bash aku,kan?

So, I'm here bukannya nak cakap kat orang tu supaye jangan judge aku , kau tak kenal aku, kau ni apsal tetibe marah aku , bla bla bla and so on..

No!! Tidak sama sekali. Aku tak marah 'kau' pun. Tak salahkan 'kau' sikit pun. Sebab maybe ade hikmahnye bile Allah buat someone yang komen entri aku macam tu.
 
Contoh?
Maybe Allah mahu menyedarkan aku supaya aku tak jadik macam orang yang kau sebut dalam komen kau tu. Yes. Ia akan lebih mengingatkan diri aku supaya tak mudah riya' , perasan, takabbur, ... Kan???

Second, komen tu mengajar aku untuk lebih kerap 'tajdid niat' , or dalam bahasa ibunda,  'memperbaharui niat'.
 
 Yup. Memang banyak dugaannya kalau kite terasa nak share benda yang baik ni. Silap hari bulan, tak dapat apa-apa pun jika ada walau secebis rasa nak show off ke, perasan bagus ke, dan sebagainya.

Mungkin juga Allah mahu menyedarkanku yang mungkin terasa riya' dikala menyiapkan entri tu. Anyway, thanks lah kepada orang yang komen kat entri aku tu. Macam yang aku cakap, kite ambik yang baik, and buang yang buruk. So, in this case, aku ambil kira komen kau tu dari sudut yang baik.. Banyak jugak hikmahnye, kan? So, apa kata kau pulak yang ambil kira entri aku tu dari sudut positif. ?? Yeah, I know you can do it.
 
So, baru lah kite same-same dapat manfaat.oh ye! Ekcelli memang aku dah mula decide .. Sejak aku tengok video MrTheAllShared kat Utube, aku jadi malu sendiri. Malu kat abang-abang yang sanggup buat video berunsur keagamaan macam tu. Sedangkan aku? Apa yang dah aku buat untuk ISLAM hari ni?
So, sebab tu la aku decide nak banyakkan lagi entri-entri yang bermanfaat pada masa akan datang. And I have started with 'that' post. And Alhamdulillah.. SEMUA respon yang diterima membuatkan aku jadi lebih bersemangat. To all my blog readers, sokongan anda amat saya alu-alukan.

Tak lupa jugak, aku nak mintak maaf la kalau entri aku hari tu korang nampak macam aku ni perasan bagus tahap petala kelapan ke. ... Sori sangat-sangat.
In sya Allah pada masa akan datang, aku akan cuba perbaiki lagi cara penyampaian aku.
sebenarnya entri tu hanyalah luahan isi hati aku.yup, tentang fesyen tudung zaman sekarang ni..
 
Alaa.. Macam orang lain jugak, contoh kalau dia declare ngan pakwe die ke, lepastu cerita kat blog die, korang takde pun bash die kan?

Then, kalau ade orang yang dapat cek nuffnang, pastu siap buat entri lagi.. 'hai..hari ni cek nuffnang saya dah sampai dah.... Bla..bla..bla..' so?korang takde pulak nak cakap diorang tu nak show off kan?
Contoh lagi.. Kalau someone post 'hai! hari ni I makan kat hotel 5 bintang Uolls.. Well..boleh tahan la..makanan die pon.... . . Bla..bla..bla..'
sooo..?? Korang takde pun nak cakap diorang tu perasan bagus,kan?

But why do we always want to bash someone who share something good? Kalau tersilap cakap sikit,mulalah nak cakap kitorang nak show off la..berlagak alim la..
Korang..korang..and korang.. Kitorang yang cakap pasal agama ni pun,manusia jugak.sama je ngan korang.. So, kitorang pun tak lari dari kesilapan.
 
And aku harap korang sudi maafkan kesilapan aku. Segala yang salah tu, korang letak sebagai sempadan, .. Aku sentiasa mengalu-alukan teguran korang, tapi biarlah dengan cara yang berhemah. Mane yang baik tu pulak, sudi-sudi lah korang ambil sebagai pengajaran ye.. Kita ni manusia yang mudah lupa. So, apa salahnye saling mengingati sesama sendiri..
 
(jom layan video MrTheAllShared kejap.)

2 X 5


And kalau korang ade ape-ape komen ke, don't feel bad to drop it here, ok? ANY comment goes.

Thanks kepada sesiape yang dah sudi bertahan untuk bace entri ni sampai habis. Korang memang Ohsem! Hope korang akan sudi jugak nak bace entri-entri aku yang seterusnya.

Sebelum aku nak publish entri ni, mungkin ada baiknye aku bagitau kat sini.....
"Mr The All Shared , anda.semua.hebat. you know what? You guys have became my inspiration!! You guys dah kembalikan semangat aku untuk terus berkhidmat for Islam.! Thank you! Thank You soooooo much!!! Love you guys. Mmmuah!" (hehe. Part 'muah' tuu tak perlu kot.)

jom like page Mr The All Shared!
wassalam...

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...