Kek Marble Gebu.

,20:01 | Comment
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
  
beberapa hari yang lepas, birthday Abah.... so, selalunya aku yang kena kerah buat kek kalau ada bufdey sesape.. .. even befdey aku pun, aku turut serta dalam acara pembuatan kek tu.bahahaha.. 
tapi tahun ni, kakak aku nak buatkan sebab ari tu dia penah try buat kek coklat tuu.. Umi kata dah menjadi.. (means ada rasa n rupa kek la) so, dia pun nak la buat untuk bufdey abah.. 
dan hasilnyaaaa...?? kek coklat yang aku tak suke. hanya akak aku sendiri dan Umi aje yang suke. sebab kek coklat tu tekstur dia macam kek span. umi memang suke kek span..  bila potong dan bagi kat abah.. abah makan tak habis .. huu.. aku pun makan sebab ada topping ceklat je.. kalau takde topping, memang loya la nak menelan kek tu.. 
maka sehari lepas tu aku pun tengok la ada ovellete, choclate emulco dan butter yang sedang menghampiri saat-saat tamat tempoh. haha.. kalau nak tunggu aku balik lagi rumah ni, alamatnya tahun depan la. dan for sure benda-benda tu sume dah tamat tempoh.  so, walaupun kek akak aku masih banyak lagi ada dalam fridge tu, aku tetap la buat kek lain. haha. aku cakap kat Umi, takpe.. kalau takde orang makan, aku bawak balik unisza. buat bekal. haha. 
maka, bermulalah misi aku buat kek marble hanya guna tangan aje.. tak guna mixer electrik tu punn.. sume pakai manual aje. membazir elektrik, bak kata Umi.. kahkahkahh.. 
dan hasilnya? tengok kat bawah niii.. 
dari luar memang nampak burukk. tapi bila dipotoggg...
nampak tak ke'marble'annya disitu?hihihii
aku tak nak cakap ape la.  tapi masa abang aku makan tu, dia tanya Umi "buat ke ni?" 
umi : "ye la.. takkan beli kot. panas2 lagi tu .."
abang aku : "sape buat?"
umi pun tunjuk aku. 
abang aku pun cakap "ni baru nama dia kek yang sedappp." 
terus dia komplen kek kakak aku buat tuu. kombang 26 inci hidung aku hang tawwww.. hahahaaaa..
memang kek ni gebu sangatttt dan lembutt.. ye la.. kemain lagi sakit lengan aku nak membuatnyaaa.. kalau tak jadi gebu, memang menangislahhh..
nak resipi kek ni?? usha kat siniii : resipi kek marble gebuu
 

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...