Urgent! Nak Tahu Ni Duit PALSU ke tak?!

,22:51 | Comment
 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
 
urgent ni, nak mintak tolong korang sume.. 
terutama yang belajar banking or akaunting or ape2 je lah , yang penting dia tahu bezakan duet betul dengan yang palsu.. 
yang ada pengalaman ke....??

sebab semalam aku ada kira duet sambil nyanyi lagu Forteen - tidak pernah berjumpa (eh. ade kena mengena ke?).. habis aku kuarkan duet yang aku peram selama nih. tetiba tengah kira tu, terperasan pulak kat satu not RM50 ni ada sesuatu yang memushkilkan ...



nampak tak perbezaan pada dua keping duet nih? yang atas tu yang pelik ..kat bawah tu yang normal ..
kalau tak nampak, meh aku jelaskan ..

ada sesuatu kat situ. yang aku petakkan merah tu. duet yang normal ada line warna ala-ala gold . yang abnormal tu pulak kaler silver. pastu tetibe ada pulak logo 50 kat hujung tu. and one more aku lupa nak petakkan. kalau korang nampak la.. (sori sebab kamera cap ayam) .. dekat tulisan RM50 tu, dia ada tulis tahun .. 1957-2007. 
apa maksudnya?

well, sebenarnya Umi yang syak ni duet palsu. aku tak tahu apa-apa. lagi satu aku pikir, kalau betul ni duet palsu, apa motif pemalsu duet tu letak logo bagai? kan ke makin nampak kepalsuan dia????
hope sangat sape-sape dapat bantu ...  
 

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...