Akulah Graduan SMU!!

,07:48 | 2 Comment
 
 
 
ahhh...korang tau tak betapa lega hati ni bile dah lepas exam SMU??
yup..24 haribulan 10,2012,pada jam 12.20 tengahari,aku secara rasmi telah menjadi graduan SMU tahun ni..
oh,yeah!korang tau ker ape tu SMU?Sijil Menengah Ugama la....yup..pelajar sekolah agama je yang amek benda ni.. maybe bagi korang form4 adalah tahun bulan madu. tapi bagi kitorang,form4 la tahun yg paling perit weyyy...
exam SMU ni banyak kat kelantan..semua sekolah bawah Yayasan Islam Kelantan WAJIB amek benda ni,tau!tapi bukan kat kelantan je,ustazah aku cakap ade la segelintir sekolah kat Selangor amek SMU..negeri lain pun ade..even Kemboja pun amek SMU,tau!guna soalan same dengan kat kelantan la! tapi bukan bahase kelantan..bahase ARAB la wey..

citernye camni.kitorang same je macam korang.tapi ade penambahan exam (and also penambahan ILMU) 
secara ringkas utk korang faham ,setakat ni,ni la exam2 yg telah aku lalui :

darjah 6 : UPSR > i got 5A
form 2 :PMRU > i got 10A
form 3: PMR  > i got 9A
form 4 : SMU > belum tau lagi..

haaa...gitu ler citernya..setakat ni,semua straight A. SMU pun aku harap sama je.. korang doakan aku ekk..?
for SMU ni,ade 10MUMTAZ yg aku kene grab! mumtaz tu kira gred A la...markahnya : 85-100.huishh..risau gak aku.

ni la maddah(matapelajaran) yg aku dah lalui :
1- Al-Quran
2- Tarikh Adab Nusus
3- Mutalaah + Insya'
4- Feqah + Tauhid
5- Qawaid Arabiah
6- Balaghah
7-Tafsir + Hadis
8- Tarikh Islam
9- Bahasa Melayu
10- Bahasa Inggeris

#semuuuuaaa ni,exam dalam bahase arab,of course!except BI ngan BM laa..#

mungkin korang akan cakap : exam mende SMU ni?tak pernah dengar pun!
ye la...sebab tu aku nak bagitau ni! exam ni tak patut tak dikenali,sebab tarafnye same je ngan exam umum yg lain.. Kalau pihak Yayasan Islam Kelantan bagi hadiah,hadiahnye same rata je..takde la hadiah SMU lagi murah dari PMR..sebab semua setaraf..maybe yang tak tau tu,sebab diorang taknak amek tau,or buat2 tak tau..or..memang tak tahu..he3..so, i'm here to tell you.

*k,dah puas hati aku ! kalau lepas ni ade lagi orang yang tak kenal exam SMU,tak tau la! hahahahaaaaa..

2 comments:

  1. shahrul azizi02/10/2016, 14:43

    tarikh islam + akhlak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo ye ek. Trtinggal la tu kot. 😅

      Delete

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...