Hey, you! Jangan Sentuh Aku! (Part 9)

,21:44 | Comment

Dia menapak perlahan-lahan menuruni tangga masjid. Matanya tertumpu pada sekumpulan gadis yang sedang berjalan melewati pintu pagar masjid itu. Syakir menepuk bahunya dengan tidak semena-mena.
"Enta ni dah kena sampuk pulak, ke?" soal Syakir, sinis. Sekali lagi perkataan 'enta' digunakan untuk menyindir Fakhrur agar tidak merenung gadis-gadis dihadapan mereka terlalu lama.
"Takde la... Kita kan selalu solat kat sini. Tapi aku tak pernah nampak pulak gadis-gadis 'solehah' tu sebelum ni," sengaja Fakhrur menekankan perkataan 'solehah' itu, merujuk kearah 8 orang gadis yang memakai tudung yang labuh hingga ke paras punggung kesemuanya, sedang berjalan sambil galak bercerita.
Jarak antara mereka tidaklah terlau jauh dan tidak terlalu dekat. Sempat juga Syakir menangkap beberapa butir bicara mereka itu.
"Kita nak pergi makan kat mana ni?" tanya salah seorang gadis yang memakai pashmina labuh berwarna coklat.
"Entah. Mana tempat yang best hah?" soal gadis yang lain pula.
"Aku tak pernah pun makan kat area sini. Habis tu, kita nak tanya siapa ni?" suara gadis yang berada di tengah-tengah kumpulan itu membuatkan Fakhrur sedikit tersentak. Sungguh, dia kenal dengan pemilik suara itu. Syakir pula tiba-tiba sahaja melajukan langkah kakinya membuatkan Fakhrur tidak sempat menahan dan hanya mampu menurut.
Syakir menyapa kelapan-lapan orang gadis itu dengan salam. Mereka semua tersenyum manis kecuali Humaira' seorang sahaja yang agak terkedu melihat kehadiran Syakir. 'Ni bukan ke kawan 'dia' tu? Kalau kawan 'dia' ada kat sini, maknanya...' sedang Humaira' berkira-kira sendiri dalam hati, wajah Fakhrur sudah terpamer dihadapannya. Tepat sekali tekaan Humaira' kali ini. Hampir sahaja dia menepuk dahinya sendiri apabila melihat Fakhrur sedang tersenyum simpul ke arahnya. Akhirnya Humaira' ambil keputusan untuk tampal senyum plastik di bibirnya.
Klik sini untuk sambung baca cerpen ini...

                                                                    Go to Part 10>>

Untuk Senarai Penuh part2 dalam cerpen ni, klik >>SinI<<

sorry sangat2 sebab lambat giler update cerpen ni. harap korang paham, aku sedang sibuk sekarang ni. terutama lepas result SPM keluar. hope korang masih setia menanti . kekekee..


No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...