Ekspo MAIK at Istana Negeri Kelantan

,19:36 | Comment


Argh...borinknyer..boring nyer...
Aku ekcelli dah lame terseksa dengan keboringan ni..so memandangkan ade ekspo MAIK  (Majlis Agama Islam Kelantan) yg diadakan kat Istana Negeri Kelantan,aku dah lebih seploh kali desak mak aku suruh pegi sane..weheheee..





Macam yg korang tengok kat atas tu..ekspo ni berjalan dari 1nov – 6disember.. lame gak tuh..

Disebabkan istana negeri ni dekat je ngan rumah aku,dlam mase  4minit setengah gitu  kalau jalan kaki..aku mesti la wajib pegi,kan??orang jauh2 pun datang ..takkan aku yg dekat ni tak boleh?well..lagipun kan,bila lagi nak masuk istana negeri..selain dpd hari jadi sultan,memang tak boleh masuk arh..lainlah kalau aku ni kerabat diraja ker...(berangan je lebih)

So,10 / 11 mak aku ajak pegi.aku pun ikut je laa..aku pegi tu lepas Zohor..aktiviti pentas kebanyakan ade belah pagi..
So,mase aku pegi tu memang takde persembahan ape2..ADE APE KAT SANE??
PAMERAN..yup,.pameran sejarah Islam ..gempak jugak wey..aku tengok tak putus2 orang kuar and masuk dewan pameran tuh..... macam2 dia pamer..yg aku sempat tengok such as pedang Saydina Ali,Uthman Affan..and banyak lagi pedang,tapi aku tak sempat hafal name..tapi replika je la.

Pastu ade quran yang sudah berusia and yang unik macam yg ditulis atas daun lontar and pelepah tamar. And yg buat aku terkezut,ade jugak al-Quran tulisan tangan pelajar2 sekolah Yayasan Islam Kelantan dipamer kat situ!!well..sekolah aku antara sekolah dibawah Yayasan Islam Kelantan la..nak tau??al –quran tulisan tangan tu ditulis by pelajar2 sekolah aku la kebanyakannye..sebab acara tu dibuat sempena Sambutan Jubli Intan yg diadakan kat sekolah aku around bulan March ari tu. Seramai 604 pelajar yg join bende ni..1orang,tulis 1 muka surat. Dalam mase 1jam,sebuah al-Quran tulisan tangan siap!! Tau tak??acara ni dapat masuk dalam Malaysia’s Book Of Record tau!!! Jangan main-main! Kakak aku and kawan2 aku pun turut sama tulis .kakak aku dah belek2 quran tu,cari muka surat yg die tulis.jumpe!! eksaited rase,tau!!

Pastu yang paling aku suke tengok,replika Rumah Nabi Muhammad S.A.W... kecik je rumah tu..orang ramai dibenarkan masuk.berpusu2 weyh...sampai aku tak sempat nak masuk.satu saat pun tak kosong rumah tu.aku sempat gak terpikir.,Nabi S.A.W. yg jadi kekasih Allah pun tinggal kat umah kocik macam tu.walaupun rumah aku ni takde la besar mane,yang pasti,lebih besar dari replika tuh..humm..kesian kat Nabi. (-,-)

Pastu,banyak gak gerai jualan kat sini,,tapi ade jugak several gerai jualan yang tak bukak.cuti kot..he3..aku beli ape??ape lagi?makanan laaa....!!
Aku pegi beli air float ngan ayam K.F.C...ops! jangan misunderstood..K.F.C tu bukan Kentucky Fried Chicken yg ade logo orang tua pakai spek tu..tapi ni adalah ‘Kel.f.c’ yang bermakna : Kelantan Fried Chicken..!! hahahahaaa..

Pastu aku balik,layan makan ayam ..then perut pun sudah kenyang.. The endz!!

KLIK SINI,OK !! >>

SPM sudah berakhir! Apa yang menanti selepas ini?

Selepas peperiksaan SPM berakhir, inilah masa di mana anda dibelenggu dengan pilihan kerjaya idaman anda.
http://my.churpchurp.com/isyapurple/share/AstroGradz3BM

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...