Cerita tentang Lelaki ....

,16:57 | Comment



semalam aku pergi jalan-jalan kat downtown yang baru bukak dekat ngan rumah aku. ekcelli Umi ada sewa gerai kat situ jugak. tapi share dengan orang lain lah. sebab tu saje je pegi sambil jalan-jalan.

masa mula-mula jejak kaki kat situ, mulut aku laju aje cakap "macam kubur..je?" haha.. dah memang sunyi aje tempat tu. gerai yang bukak ada sikit je. pelanggan memang takde sorang habuk lah! masa tu lebih kurang pukul 9. so, masa tengah jalan-jalan ngan kakak and adik lelaki aku, memang rasa macam semua penjual tengah tengok kitorang,.. 

sampai la kat satu tempat ni, sebelah kiri ada jual ayam goreng, sebelah kanan pulak kedai ape aku tak tahu. tapi yang pasti semua yang ada kat kedai tu lelaki lah.

aku jalan tepi kedai ayam goreng. kakak aku kat sebelah kanan aku. dia la yang jalan lembab sangat sampai penjual kat belah kanan tu siap tegur-tegur lagi. aku pulak dengar penjual ayam goreng tu tengah laung "ayam goreng..ayam goreng..." dengan suara sadis yang amat. aku jadi nak TERketawa. so, aku pusing la sebelah kanan, takut nanti penjual ayam goreng tu terasa. pastu masa aku tengok belah kiri tu, tak tau macamana boleh tertembung mata aku ngan penjual kat kedai tu yang tengah tersengih-sengih macam kerang busuk sambil tengok aku. entah apa diorang tegur kakak aku, aku pun tak tau. 

terus aku tarik tangan kakak aku pastu bisik "kau kalau jalan boleh tak cepat sikit? ko tau tak semua orang tengah tengok kat kita sekarang ni, hah?"

adoiyyy..lepas tu, memang tak lalu dah kat situ. pusing ikut jalan lain. malu weyy..


lepas siap jalan-jalan kat situ, aku ngan kakak aku terus pergi naek supermarket yang terletak berdekatan. tak perlu la kot aku bagitahu nama supermarket tu kan. then kitorang pergi la kat bahagian perfume, pencuci muka, tu kan. dah lepas siap pilih barang, tetiba kakak aku tu pegi tengok bulu mata palsu kat situ, aku pun join la sekali. feeling-feeling macam penah pakai bulu mata palsu. padahal sentuh pun tak pernah. (hukumnya HARAM,ok). 

tengah syok belek-belek bulu mata tu, tetibe aku terdengar suara lelaki dekat tepi kakak aku. ingatkan promoter ke ape. aku terkezut la, pastu terus berpaling. ohh.. bukan promoter. aku pun buat tak layan aje la. tapi entah kakak aku kenapa pulak dia yang terkejut siap main tutup-tutup muka lagi. lelaki tu dari elok-elok dia tak layan, jadi dia ketawa pulak. pastu kakak aku terus suruh aku jalan. aku pun jalan aje la.tak hiraukan sesape. yang aku pelik, boleh pulak minah ni(kakak aku) sambil berjalan tu, pusing belakang tengok lelaki tadi. pastu terkedek-kedek datang kat aku cakap lelaki tu tengok kat dia. huh. dia sendiri yang tengok, dia sendiri yang malu. aku pun tak faham daaa... 

then kitorang naik tingkat atas , konon nak elak bertembung ngan lelaki tu lah kan. tapi boleh pulak lepas tu masa duk kat bahagian kerongsang and sanggul rambut, ternampak lelaki tu naik kat tingkat atas. kakak aku yang gabra terus lari , tapi malangnya terjatuhkan satu sanggul rambut ni. terpaksa gi kutip balik and aku terus move on tanpa melihat ke arah belakang. jadi seperate kejap ngan dia. tak tahulah samada lelaki tu nampak or tak kakak aku.


pastu setelah siap shopping, kitorang di makan kat downtown tu. ala.. ABC je kot. dah lewat malam kan. kat situ ada screen besar , dia pasang movie .. aku pulak duduk membelakangi screen tu. kat meja belakang aku tu pulak ada lelaki yang duduk. bila aku makan ABC tu, aku membelakangi dia lah kan. tapi time nak tengok movie tu, aku terpaksalah berpaling ke belakang jugak. tiap kali aku berpaling, mesti dia tengok kat aku secara automatik .haha.. tu le.. sapa suruh duduk kat situ. ekcelli dia terkejut kot sebab aku berpaling secara drastik. dia ingatkan aku tengok kat dia. but aku tengok kat screen sebenarnya. hahahahaaa... 

adoiy..lelaki..lelaki. macam-macam hal. so, tu jelah aku nak cerita. satu malam yang penuh dengan pengalaman pasal insan bernama LELAKI. hehehehee..

peace.no.racist.

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...