Kenapa Blog Aku Simple Sangat?

,17:35 | Comment

aku taknak sentuh pasal content blog apa sume tuh..
 
just nak fokus pada design!
maybe korang tengok design blog aku ni simple sangat kan? takde bling-bling. takde sliding content , or widget sidebar yang ohsem .. 
sebab apa? sebab aku faham perasaan blogger-bloggers yang line internet diorang ciput. as example, AKU! yep! aku sendiri selalu alami benda tuh, so takkan lah aku tak faham kan.. hohohoo..
 
tapi, boleh je actually aku nak letak widget-widget yang gempak ..and it actually membantu untuk mengurangkan jumlah ruang yang digunakan di sidebar. 
but, kalau dah disebabkan widget tu, readers kena reload berpuluh-puluh kali baru boleh nak follow kita, uh. lebih baik buat yang simple-simple aje. 
ada sesetengah blogger tu, letak widget bertimbun-timbun. dah tu, follower site tu letak kat bawahhh... sekali! no, bukan kat bawah bahagian sidebar! bahagian footer, ok!!! semput aku mencari kat mana follower widget dia! hahahaa...
 
 
and blog aku ni tak de letak stats widget tuh. sebab dengar cerita tu salah satu faktor yang memberatkan blog kita. 
ye lah. tapi aku tahulah. bukan ramai blogger yang line internet diorang macam siput merangkak sambil heret sauh kapal .. tapi still, aku prihatin and care pasal diorang (which is salah sorangnya 'aku') .. well.. golongan minoriti jugak ada hak diorang, right? huhu..
 
and maybe ada yang cakap . "eh. internet ko yang slow. kenapa nak salahkan aku pulak. sukati aku la nak letak widget bertimbun pun. ko kalau dah tahu internet slow, takyah la nak sibuk2 blogging jugak."
oh..wait..wait..wait ..ape korang ingat, kitorang ni tak menyumbang apa-apa dalam dunia blog? segmen korang.. GA korang ..antara yang join tu, korang ingat sume yang internet tahap roket ke? aku dengan line macam ni pun still join segmen korang , even kena reload berpuluh kali baru follower widget tu keluar!
so, aku ni sebenarnya takde niat nak membebel. kalau aku membebel panjang-panjang pun, takde orang yang nak dengar, right? 
and.. kesimpulannya kat sini ...tolong lah.tolong lah sehabis mungkin cuba ringankan blog anda . 
haaa.. nanti kalau aku tak follow blog korang jangan salahkan aku pulak. I've tried ok. for real. reload banyak kali. dah tak boleh. nak buat canne. ehehehee
 eh. blog aku berat ke ? bagi aku, sederhana aje. dah timbang and resultnya ok .

No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...