Cerpen Bersiri : Hey, You! Jangan Sentuh Aku! (BAB 3)

,15:34 | Comment


 
 BAB 3



Pagi itu, Irham berlari-lari anak ke arah kafeteria untuk berjumpa dengan rakan-
 rakannya di tempat biasa, seperti yang dijanjikan semalam. Dia kelihatan seperti 
 sedang menanggung rindu yang amat untuk berjumpa dan sudah tidak sabar untuk bersua muka. Dari kejauhan, dia melihat Ikmal sedang duduk sambil menghirup jus tembikai di satu sudut yang agak terpencil dalam kafeteria itu. Dia kemudiannya mengambil tempat di tepi rakannya itu.

"Hey,bro! Aeril tak datang ke?" Irham segera menanyakan tentang kehadiran rakannya yang seorang lagi itu, kerana dia amat memerlukan mereka untuk menjalankan misi penting pada hari ini : memalukan seorang perempuan serabai di perpustakaan. Dia tahu, budak dua orang ni boleh jalankan misi itu dengan baik dan lancar, kerana mereka memang sudah dilabelkan sebagai 'toyol' di kolej ini.

"Wey...! Mestilah aku ade,beb! Kau ni ape hal? Rindu kat aku? Tak boleh sabar ke?" Aeril datang menyergah dari belakang Irham sambil menepuk belakangnya.

"Gila aku nak rindu kau?! Aku tak sabar,la bro! Aku dah tak sabar nak balas dendam! Perempuan tu belum kenal lagi aku ni siape! Ni anak Dato' Zainal la...!"

Mereka ketawa berdekah-dekah setelah mendengar kata-kata Irham itu. Kemudian, mereka memulakan perbincangan. Mereka berbisik-bisik sesama sendiri. Kadang-kadang, ketawa meletus dari bibir. Seketika pula, mereka kelihatan serius seperti sedang mengadakan Mesyuarat Agung PIBG. Hai... entah ape la yang sedang dirancangkan mereka.



                                                                              Go to Part 4>

untuk SENARAI PENUH BAB-BAB DALAM CERPEN INI , BOLEH KLIK DI >SINI<


No comments:

Post a Comment

Silakan u olls komen disini dulu ye. Your comment memang tak akan terus keluar kat sini.. I will publish and reply your comment once I open this blog. Ok? ☺

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...